Kan vi bruge det urbane rum bedre når det gælder bevægelse og sundere spisning?

Et stigende antal forskere, borgere og praktikere ønsker at bruge byrummet til at fremme sundhed. Det er en udvikling vi gerne være med til at understøtte med mere og tværfaglig forskning og samarbejde på tværs af traditionelle faggrænser. Mød en lang liste af spændende og engagerede fagfolk fra ind- og udland den 1. september i København.

Last modified: 25.06.2016

Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering afholder sammen med Aalborg Universitet og en række andre partnere en konference om emnet. Vi har kaldt den AKTIVITETS- OG SUNDHEDSFREMMENDE FYSISKE MILJØER HANDLING PÅ LOKALT PLAN FOR BEDRE FØDEVARER OG SUNDHED og den finder sted 1. september 2016 i København. Stedet er Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering, Philip de Langes Allé 10, 1435 København K, Danmark. Auditorium 2/6.

Hør mere om forskningen fra Sundhed & Lokalsamfund (SoL), bHealthy og mange andre spændende programmer om sundere lokalsamfund fra det meste af verden.

Tilmelding kan ske her

Programmet kan ses her

Er du forsker og interesseret i at få nye caseperspektiver, teorier og metoder til dine projekter i byrummet og lokalsamfundet? Så er vores kursus om "Urban Spaces – new opportunities for community - action promoting better food & health" måske noget for dig. Det finder sted August 29-31, 2016 og arrangeres af Captive Foodscape Studies, Aalborg Universitet i samarbejde med Arkitektskolen. Læs mere her. Deltagelse er gratis.