Forskningens døgn i Spinderiet byder på chili-ansigtslæsning, virtual reality og kamerateknologi

Hvor sej er du til chili – og kan ny teknologi afsløre det? Hvad siger en gåtur i et virtual reality supermarked om dine ubevidste valg? Og kan smart kamerateknologi koblet med vægte virkelig aflæse, hvor mange proteiner, fedt og kulhydrater, der er på din tallerken?

Last modified: 21.04.2015

Få syn (og smag) for sagen, når Foodscape Lab og Multi-Sensory Experience Lab fra Aalborg Universitet København fredag d. 24 april fra 16-18 samt lørdag d. 25 april fra 11-15 flytter dele af laboratorierne ud til Spinderiet i Valby og præsenterer nye spændende teknologier, som du selv kan afprøve. Bliv klogere på fødevareforskning og hvorfor WiFi, databaser og nye kamerateknologier flytter på vores viden om sunde fødevarevalg.

Arrangementet i Spinderiet holdes i forbindelse med det landsdækkende ”Forskningens Døgn”, der har til formål at skabe opmærksomhed omkring forskning.

For nærmere oplysninger og kontakt.

Bent Egberg Mikkelsen.
Professor, Aalborg Universitet København
E-mail: bemi@plan.aau.dk
Mobil: +45 25 38 43 66
Skype username: Egberg

Nærmere beskrivelse af stande

HVOR SEJ ER DU TIL CHILI? FACEREADEREN AFSLØRER DET.
Med webkamera og software aflæser vi dit ansigtsudtryk, når du spiser chili, og sammenligner med 100.000 kendte ansigtsreaktioner. Se hvor databasen placerer dig på skalaen. Få tilsendt billede og film med ansigtsreaktion og resultat på e-mail. Del din test på youtube, hvis du har lyst.

KAN DU ”NUDGES”? GÅ PÅ OPDAGELSE I VORES VIRTUAL FOOD CHOICE SIMULATOR (VFCS) OG FIND UD AF DET.
Ved hjælp af avancerede virtual reality briller, Walk’n Find bevægelsessensorer og vores Grab’ n Choose handske kan vi afdække dine ubevidste madvalg, når du køber ind i supermarkedet eller vælger mad ved tag-selv-bordet.

BEREGN NÆRINGSVÆRDIERNE I DIN FROKOST MED VORES NYE DIMS.
Med vægt, kamera, og software har vi skabt the Dietary Intake Monitoring System. Vis os din tallerken og vi fortæller, hvor mange proteiner, kulhydrater og fedt der er i dit måltid. DIMS hjælper småtspisende ældre og syge. Men kan også overvåge og nedbringe madspildet i det offentlige.

See the list